احضاریه دادگاه فلوریدای آمریکا برای ولیعهد های سعودی و امارات

به گزارش وبلاگ مجله پریها، دادگاه فدرال فلوریدا برای ولیعهدهای عربستان سعودی و ابوظبی جهت پاسخگویی در پرونده هک تلفن خبرنگار الجزیره احضاریه فرستاد.

احضاریه دادگاه فلوریدای آمریکا برای ولیعهد های سعودی و امارات

به نقل از میدل ایست آی، غاده عویس، خبرنگار زن لبنانی شبکه الجزیره تصویری از یک احضاریه را منتشر کرد که طبق آن، دادگاه فدرال فلوریدای آمریکا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی را مغزهای متفکر هک تلفن وی معرفی کرده است.

براساس این احضاریه این رهبران دوفاکتو در عربستان و امارات تا پنجم ژانویه 2021 مهلت پاسخگویی دارند در غیر این صورت قاضی آمریکایی می تواند حکم غیابی صادر کند.

اوایل ماه جاری شرکت تحقیقاتی کانادایی سیتیزن لب در گزارشی به هک تلفن تعداد زیادی از خبرنگاران الجزیره از جمله عویس اشاره کرد و اعلام داشت ارتباط این اقدامات به عربستان و امارات می رسد.

غاده عویس، خبرنگار زن لبنانی شبکه الجزیره 20 آذر با اعلام شکایت از محمد بن سلمان در دادگاهی واقع در ایالت فلوریدای آمریکا گفت، این شکایت، ولیعهد سعودی و محمد بن زاید، همتای اماراتی اش را به دخیل بودن در پرونده هک تلفن وی و انتشار تصاویر شخصی اش از حدود شش ماه قبل متهم می کند. آنها بر این باور بودند که امکان مجازاتشان نیست و می توانند به اقدامات مستبدانه خود ادامه دهند.

عویس گفته است که در جریان این هک برای او سندسازی مالی اجرا شده و طی ان ادعا می شود خبرنگاران از دولت قطر پول می گرفته اند.

پایگاه خبریهیل در گزارشی نوشت، تعداد عاملان هک تلفن عویس به 20 متهم می رسد.

این روزنامه به نقل از عویس نوشت، برخی از تصاویر وی بیش از 40 هزار بار طی چند ساعت بازتوییت شده اند و بدیهی است که نشر این تصاویر از سوی مقامات سعودی اجرا شده است.

براساس پرونده دادگاه، این خبرنگار گفته است به دلیل گزارش هایش از نقض حقوق بشر در ریاض و ابوظبی هدف قرار گرفته است. در این شکایت آمده است که بن سلمان و بن زاید شبکه ای از شهروندان آمریکا را استخدام کرده اند که به طور سازماندهی شده به انتشار تصاویر جعلی و ساخته شده می پردازند. در این شکایت آمده است که هر کس در این رابطه ایفای نقش کرده باید به دلیل اقدام غیرقانونی اش و توطئه علیه عویس مسئول شناخته شود.

در ماه آوریل یک سری تصاویر از عویس در توییتر و رسانه های اجتماعی منتشر شد. یکی از این تصاویر او را با لباس شنا و برهنه نشان می داد. او در ژوییه در مقاله ای برای واشنگتن پست هک تلفنش و نفوذ به زندگی خصوصی اش را افشا کرد.

شکایت او شامل افرادی همچون سعود القحطانی مشاور سابق بن سلمان و شبکه العربیه نیز می شود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1427

به "احضاریه دادگاه فلوریدای آمریکا برای ولیعهد های سعودی و امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضاریه دادگاه فلوریدای آمریکا برای ولیعهد های سعودی و امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید