جشنواره ملی بافته های داری مغان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری اولین جشنواره ملی بافته های داری مغان اطلاع داد.

جشنواره ملی بافته های داری مغان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ملکه گلمغانی زاده سرپرست معاونت صنایع دستی استان امروز یکشنبه 6 آبان 97 با اعلام این خبر توضیح داد: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد برگزار می گردد.

او اضافه نمود: زمان و مکان این جشنواره فعلا در دست برنامه ریزی است و با توجه به اهمیت آن می توان این جشنواره را طی چند روز و چند هفته برگزار کرد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: علاوه بر این راه اندازی بازارچه و نمایشگاه های صنایع دستی در شهرها نیز برنامه ریزی شده و از پیشنهاد ادارات استقبال می گردد.

گلمغانی زاده تاکید نمود: به منظور رونق فروش صنایع دستی برپایی نمایشگاه هایی در دستور کار بوده و از آن جمله نمایشگاه تخصصی سنگ های قیمتی در دهه فجر برگزار می گردد.

او اضافه نمود: همچنین برگزاری جشنواره گلیم عنبران نیز در حال برنامه ریزی است و از برگزاری جشنواره در سایر مناطق حمایت می گردد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: به منظور رونق موزه صنایع دستی، بازگشایی مسیر دسترسی نیز در دست اقدام است.

گلمغانی زاده تاکید نمود: در نظر داریم در پی تملک خانه سپهرم دو کارگاه بافته های داری و قلم زنی را در این مکان فعال کنیم.

او همچنین به تجهیز و بهسازی ساختمان های آموزشی صنایع دستی شهرها اشاره و تاکید نمود: ساختمان آموزش در پارس آباد در حال احداث بوده و در خلخال، عنبران، گرمی و نمین نیازمندی ساختمان ها احصا شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل یادآور شد: اردبیل به همراه چهار استان دیگر پایلوت طرح آموزش شاغلین صنایع دستی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 اسفند 1397 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 160

به "جشنواره ملی بافته های داری مغان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی بافته های داری مغان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید