آنالیز آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون هماهنگی امور استانهای دفتر ریاست جمهوری و هیات همراه در استانداری برگزار گردید.

آنالیز آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران- معاون هماهنگی و پیگیری دفتر ریاست جمهور در این جلسه گفت: طی سفر های اول و دوم رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان تصمیماتی اتخاذ شده که به دلیل اهمیت موضوع و شرایط خاص استان و با هدف پیگیری بیشتر حسب دستور و تاکید رئیس جمهور، برنامه سفر به این استان انجام شد .

علی اصغر احمدی اظهار کرد: وظیفه داریم برای مردمی که مرزبان ما هستند، زمینه عدالت و کرامت انسانی را ایجاد کنیم .

وی گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان علیرغم همه سختی ها و مسائلی که دارند، همواره به عنوان مدافع انقلاب اسلامی عمل نموده اند .

وی اعلام کرد: اگرچه بین احتیاجهای استان و تصمیماتی که طی سفرهای رئیس جمهور به استان اتخاذ شده، فاصله وجود دارد اما میزان تحقق این مصوبات در استان قابل قبول است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی از نظر شاخص های توسعه پایین تر از سایر استانها قرار گرفته و این کاستی ها تا حدودی با تزریق اعتبار به پروژه های مهمی که در سفر ریاست جمهوری به استان مصوب شده است، جبران خواهد شد.

سید دانیال محبی اضافه نمود: کاهش بارندگی و خشکسالی 20 ساله، از بین رفتن کشاورزی، فقر اقتصادی و عدم وجود زیرساخت های ریلی، صنعتی و جاده ای موجب سختی زندگی مردم استان شده و این شرایط احتیاجمند توجه و نگاه جدی دولت به سیستان و بلوچستان است .

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان بخشی از مسائل کنونی مردم سیستان از نظر اقتصادی و اجتماعی ناشی از خشکسالی است، گفت: احیای تالاب هامون به عنوان شاهراه حیاتی سیستان احتیاجمند تشکیل کارگروه ملی مشابه دریاچه ارومیه است .

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه، مانع اصلی عدم اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور را کمبود اعتبار دانست و خواهان شارژ اعتباری این طرح ها به ویژه پروژه گازرسانی به شهرهای استان شد .

محبی توضیح داد: در صورتی که تامین اعتبار مورد احتیاج این پروژه ها انجام گردد، این طرحها در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید. راه آهن چابهار -زاهدان- سرخس یکی از حیاتی ترین پروژه های استان است .

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه نمود: بهره مندی از افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی و دسترسی به فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری بندر چابهار در گرو تأمین این شبکه ریلی ترانزیتی است و بدون ایجاد راه ارتباطی مطمئن، این سرمایه ها اتلاف خواهند شد .

محبی اظهار داشت: وجود مسیرهای طولانی و جاده های غیر استاندارد موجب خستگی رانندگان و بروز اتفاقات ناگوار در مسیرهای استان شده و روزانه شاهد تلفات انسانی و حوادث ناگواری در جاده های شمال و جنوب استان هستیم .

استاندار همچنین این نشست از توجه ویژه شخص رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان و پیگیری مصوبات سفر تقدیر و تشکر کرد .

در این جلسه پروژه های راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس، بزرگراه زاهدان- زابل و زاهدان- خاش، آبرسانی به شهرهای حوزه سد ماشکید علیا،جاده چابهار- کنارک- جاسک, گازرسانی به شهرهای استان، فعالیت بازارچه های مرزی، اصلاح شبکه آبرسانی شهر زاهدان و احداث فرودگاه چابهار از جمله پروژه های مهم و مورد بحث این نشست بود و گزارشی از روند اجرای این پروژه ها و میزان تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان توسط دستگاه های مربوطه ارائه شد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 151

به "آنالیز آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید