واکنش چین به آزمایش موشکی جدید کره شمالی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، فارس نوشت: وزارت خارجه چین در واکنش به آزمایش های موشکی جدید کره شمالی، خواهان حل تنش های موجود در شبه جزیره کره به وسیله گفت وگو شد.

واکنش چین به آزمایش موشکی جدید کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به نوشته وبگاه رادیوی دولتی کره جنوبی گنگ شوانگ از سخنگویان وزارت امور خارجه چین روز آدینه در نشست هفتگی با خبرنگاران خواهان کوشش برای حل تنش های موجود در شبه جزیره کره به وسیله گفت وگو و مذاکرات شد.

کره شمالی روز آدینه بیان کرد آزمایش چندین موشک انداز بسیار بزرگ در روز پنجشنبه پیروز بوده و به اهداف خود از این پرتاب های آزمایشی دست یافته اند. خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز روز آدینه گزارش داد آزمایش اخیر سکوهای پرتاب موشک تحت نظارت مستقیم کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام شد و نشان دهنده پیشرفت صنایع تسلیحاتی پیونگ یانگ همزمان با توقف مذاکرات با ایالات متحده است.

به نوشته وبگاه رادیوی دولتی کره جنوبی، سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه سخنان خود در زمینه پرتاب های جدید کره شمالی گفت که باید برای خلع سلاح در شبه جزیره کره کوشش هایی صورت گیرد تا دستیابی به صلح در منطقه انجام گردد.

وزارت امور خارجه چین ماه گذشته نیز در واکنش به پرتاب های موشکی کره شمالی بر لزوم انجام گفت وگو جهت کاستن از خطر روبرو نظامی تاکید نموده بود.

این در حالی است که رئیس جمهور چین نیز چندی قبل با ارسال پیغام تبریکی برای رهبر کره شمالی، بر لزوم تقویت و تداوم روابط دوجانبه با پیونگ یانگ تاکید نمود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 520

به "واکنش چین به آزمایش موشکی جدید کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به آزمایش موشکی جدید کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید