هنوز با تخصیص 10 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر موافقت نشده است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هنوز با تخصیص 10 هزار میلیارد تومان مصوبه دولت قبل به مسکن مهر موافقت نشده است، گفت: هزینه ساخت هر واحد مسکونی مهر با احتساب هزینه محوطه سازی و پکیج حدود 45 میلیون تومان است.

هنوز با تخصیص 10 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر موافقت نشده است

جهت دریافت خدمات آلاچیق در حیاط منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

احمد اصغری مهرآبادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر چقدر منابع اقتصادی احتیاج است، اضافه نمود: بر اساس مصوبه دولت قبل باید 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این طرح اختصاص می یافت که تا 50 هزار میلیارد تومان را بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار پذیرفته است. اگر مبنا را این مصوبه در نظر بگیریم با آورده مردم که تقریبا نصف تسهیلات بانکی است این پروژه ها تمام می گردد.

وی توضیح داد: البته این میزان منهای خدمات روبنایی و زیربنایی است و این میزان اعتبار فقط برای ساخت واحدهای مسکن مهر است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آورده مردم متفاوت است و عدد ثابتی نیست، به طوریکه آورده متقاضیان 5 میلیون تومان، 7، 10، 15، 20 و 25 میلیون تومان است و چنانچه میانگین این مبالغ را یعنی حدود 15 میلیون تومان را با 25 میلیون تومان تسهیلات جمع بزنیم، حدود 40 میلیون تومان می گردد.

مهرآبادی با اشاره به هزینه های محوطه سازی، پکیج و ... که بر عهده متقاضی است، ادامه داد: اگر این ها را با هم جمع کنیم هر واحد مسکن مهر برای ساخت حدود 45 میلیون تومان هزینه احتیاج دارد. البته خدمات زیربنایی و روبنایی هم هزینه های خود را دارد.

وی با بیان این که هنوز با تخصیص 10 هزار میلیارد تومان به جامانده مصوبه دولت قبل موافقت نشده است، یادآور شد: قرار شده 50 هزار میلیارد تومان پرداخت گردد و از مردم یاری بخواهیم تا با تکمیل آورده خود، بتوانیم کل پروژه های مسکن مهر را تا خاتمه سال 94 به اتمام برسانیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود: برای اعلام اعتبار مورد احتیاج دقیق برای تکمیل و واگذاری پروژه های مسکن مهر باید همه احتیاجها از جمله خدمات زیربنایی، روبنایی، مسجد، کلانتری، مدرسه، درمانگاه، اماکن تجاری و... را محاسبه کنیم تا عدد دقیق به دست آید.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 896

به "هنوز با تخصیص 10 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر موافقت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز با تخصیص 10 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر موافقت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید