هشدار درباره تکرار خشک سالی و قحطی قرن 19 با 50 میلیون مرگ ومیر

به گزارش وبلاگ مجله پریها، دانشمندان هشدار دادند که ممکن است تغییرات آب وهوایی قرن 19 که به دنبال خشک سالی و قحطی گسترده باعث مرگ ومیر 50 میلیون نفر شد؛ ممکن است دوباره رخ دهد.

هشدار درباره تکرار خشک سالی و قحطی قرن 19 با 50 میلیون مرگ ومیر

به گزارش خبرنگاران، یک قرن پیش دنیا تجربه آب وهوای دمدمی مزاجی را تجربه کرد که موجب خشک سالی بی سابقه طی 800 سال اخیر شد و مناطق بزرگی در آسیا، برزیل و آفریقا را در بر گرفت و درنهایت منجر به مرگ 50 میلیون نفر شد. حالا دانشمندان با هشدار درباره وقوع مجدد این فاجعه می گویند اگر چنین چیزی رخ دهد، اوضاع به مراتب بدتر از قرن 19 خواهد شد.

تحقیقات جدید نشان می دهد خشک سالی های مشابه به دنبال پدیده النینو یا سایر حوادث طبیعی فاجعه بارتر بوده و منجر به شوک غذایی شدید در سیستم دنیای می گردد.

خشک سالی بزرگ بین 1875 و 1978 بدترین نوع در تاریخ بشر بوده که محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن با استفاده از داده های درختی، رکورد بارندگی و بازسازی اقلیمی شرایطی، وقوع مجدد چنین فاجعه ای را شبیه سازی نموده اند.

Deepti Singh استادیار مدرسه محیط زیست واشنگتن می گوید خشک سالی به دنبال تغییرات آب وهوایی و افزایش گازهای گلخانه ای اوضاع را در آینده به مراتب بدتر خواهد نمود و به ناامنی غذایی در کشورهای آسیب پذیر دامن خواهد زد.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 اسفند 1397 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 164

به "هشدار درباره تکرار خشک سالی و قحطی قرن 19 با 50 میلیون مرگ ومیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره تکرار خشک سالی و قحطی قرن 19 با 50 میلیون مرگ ومیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید