تور دبی: نگرانی از ورود اومیکرون به کشور به وسیله امارات

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خواهان مراقبت شدید در استان های دارای مرز های زمینی، دریایی و هوایی برای جلوگیری از سویه نو کرونا به کشور شد.

تور دبی: نگرانی از ورود اومیکرون به کشور به وسیله امارات

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش ایسنا، فرهاد ابول نژادیان در هشتاد و نهمین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (6 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شرایط شیوع بیماری کووید 19، شهر های رامهرمز، شوشتر و دزفول در شرایط زرد و 24 شهرستان دیگر در شرایط آبی قرار دارند و هیچ شهر نارنجی و قرمزی در استان خوزستان نداریم.

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته سازمان بهداشت جهانی در خصوص سویه تازه و بسیار خطرناک کرونا موسوم به اومیکرون هشدار داده است که قدرت انتقال آن 10 برابر دلتا است بنابراین باید مرز ها با شدت مراقبت شوند تا از ورود این سویه به استان های دارای مرز های زمینی، دریایی و هوایی جلوگیری گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سوش دلتا از آفریقای جنوبی منتشر شد و همه جهان را گرفتار کرد. این سویه نیز از آفریقای جنوبی است که تا به امروز تنها کمتر از 100 مورد از آن تایید شده است.

وی اعلام کرد: این گونه تا به امروز 50 جهش پیدا نموده است که 30 جهش از این تعداد روی اسپایک های ویروس بوده در حالی که مقدار جهش دلتا محدود بوده است.

ابول نژادیان گفت: در کشور های آفریقای جنوبی کمتر از 22 درصد مردم واکسن دریافت نموده اند بنابراین امکان جهش ویروس زیاد است. هنوز نمی دانیم که این گونه، واکسن گریز است یا واکسن را دور می زند یا خیر.

وی با اشاره به تزریق 5 میلیون و 200 هزار دوز واکسن به خوزستانی ها، اعلام کرد: 20 درصد مردم خوزستان هنوز واکسن دریافت ننموده اند. 79.2 درصد جمعیت بالای 18 سال و 75.5 درصد جمعیت 12 تا 17 ساله ها نیز تنها یک دوز واکسن را دریافت نموده اند بنابراین با توجه به اینکه 20 درصد مردم هنوز واکسنی دریافت ننموده اند و 20 درصد دیگر نیز دوز دوم را تزریق ننموده اند، فرصت محدود است و باید سریعا مردم برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: کسانی که چهار ماه از تزریق دوز دوم شان گذشته است شامل دریافت نمایندگان واکسن های سینوفارم و برکت، برای تزریق دوز سوم اقدام نمایند.

وی توضیح داد: اگر همان گونه که دلتا وارد کشور شد، این گونه نیز وارد کشور گردد پیش بینی می گردد در یک تا دو ماه آینده این سویه تازه نیز وارد کشور گردد.

ابول نژادیان با بیان اینکه بعضی کشور ها مرز های خود را به روی کشور های آفریقای جنوبی بسته اند، اضافه کرد: در ایران هیچ پرواز مستقیمی به این کشور ها نداریم، اما با توجه به اینکه کشور امارات و بعضی کشور های دیگر به این کشور ها پرواز دارند، نگرانی داریم از این طریق آلودگی ایجاد گردد.

وی گفت: در مرز های زمینی و دریایی خوزستان پایگاه انجام تست PCR مستقر است و باید مراقبت ها تشدید گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1916

به "تور دبی: نگرانی از ورود اومیکرون به کشور به وسیله امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: نگرانی از ورود اومیکرون به کشور به وسیله امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید