فرهنگ سازمانی دستگاه های دولتی اصلاح می گردد، اولویت اول؛رضایت مردم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، جمشید انصاری در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: فرهنگ سازمانی از جمله موضوعاتی است که به دلایل متعددی ازجمله ماهیت موضوع، مفاهیم مورد نظر و نیز گستره آن مورد توجه جدی و جامع قرار نگرفته است.

فرهنگ سازمانی دستگاه های دولتی اصلاح می گردد، اولویت اول؛رضایت مردم

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تکالیف و احکام قانونی موجود کوشش نموده است، ضمن تبیین ابعاد و شاخص های توسعه فرهنگ سازمانی در نظام اداری و نیز مطالعه ادبیات نظری و اسناد بالا دستی، نسبت به تبیین وضع موجود و مقایسه آن با وضع مطلوب، مدل مفهومی ارتقای فرهنگ سازمانی در نظام اداری را طراحی و با تنظیم نقشه راه ارتقای آن به منظور اجرایی شدن مدل مفهومی اقدام کند.

وی ادامه داد: برای تهیه پیش نویس این نظام نامه، مولفه هایی متناسب با سیاست کلان نظام اداری نظیر فرهنگ فردی، فرهنگ سازمانی، تفکر خلاق، اخلاق بیرونی، اخلاق درونی و موضوعاتی از این دست، دسته بندی شد و به دنبال آن الگوها و مدل های موجود فرهنگ سازمانی مورد توجه نهاده شد.

انصاری اضافه کرد: نتیجه اقدامات و مطالعات اجرا شده منجر به تدوین نظام نامه مدیریت توسعه فرهنگ سازمانی در دوبخش ایجاد، ارتقاء و نهادینه سازی نمادهای فرهنگ سازمانی و ایجاد، ارتقاء و نهادینه سازی شالوده اساسی فرهنگ سازمانی شد که در جلسه 30 مرداد ماه سال جاری به تصویب شورای عالی اداری رسید و در 14 شهریور 97 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این نظام نامه در دو فصل تدوین شده است، اضافه کرد: در فصل نخست، تعاریف و اختصارات مورد نظر، عوامل محتوایی و نمادهای ظاهری فرهنگ سازمانی درج شده است و در فصل دوم فرایند اجرا، نهادینه سازی عوامل محتوایی فرهنگ سازمانی، اقدامات مورد احتیاج برای اجرا، ارکان راهبری نظام نامه و فهرست دستگاه ­های مشمول درج شده است.

وی با بیان اینکه حاکم کردن ضوابط به جای روابط در نظام اداری اقدامی تدریجی و بلندمدت است که باید براساس اولویت ها دنبال گردد، گفت: امیدواریم با ابلاغ این نظام نامه و مشارکت موثر دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد تعمیق و توسعه فرهنگ سازمانی در دستگاه های دولتی، ارتقا و تعالی سازمان ها، ارائه خدمات بهتر به مراجعین و تامین و افزایش رضایت مردم و ارتقای موقعیت شهروندان در نظام اداری باشیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین بر لزوم توجه به ایجاد جریان آگاهی بخشی و آشناسازی با حقوق شهروندان در نظام اداری تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 193

به "فرهنگ سازمانی دستگاه های دولتی اصلاح می گردد، اولویت اول؛رضایت مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ سازمانی دستگاه های دولتی اصلاح می گردد، اولویت اول؛رضایت مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید