عطامحمد نور: اگر بار دیگر مجبور شویم در برابر طالبان می جنگیم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رئیس اجرایی جزب جمعیت اسلامی درسالگرد شهدای حادثه بغلان اظهار داشت که اگر طالبان خواهان صلح واقعی باشند، مردم نیز صلح می خواهند اما اگر مجبور شویم بار دیگر می جنگیم.

عطامحمد نور: اگر بار دیگر مجبور شویم در برابر طالبان می جنگیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عطامحمد نور رئیس اجرایی جزب جمعیت اسلامی در افغانستان در سالگرد شهادت سید مصطفی کاظمی و چند عضو دیگر مجلس این کشور اظهارداشت که باید در طرح های صلح وحدت بوجود آید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود که اگر طالبان خواهان صلح واقعی باشد، مردم افغانستان نیز صلح خواهند کرد اما اگر مجبور شویم بار دیگر سلاح برخواهیم داشت.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفت: در گذشته که و در بعضی موارد که خاک این کشور در اختیار طالبان بود، بدون حضور نیروهای خارجی با کمترین امکانات جنگیدیم و در صورتی که مجبور شویم بازهم می جنگیم.

عطامحمد نور با اشاره به گروه تروریستی داعش نیز گفت که داعش ساخته چند کشور قدرتمند در خاورمیانه بود و در افغانستان نیز اکنون حضور ندارد.

والی سابق بلخ همچنین با اشاره به مذاکرات قطر اظهارداشت که مذاکرات بین الافغانی در دوحه نتیجه خوبی نداشته است اما مایوس نیستیم و در صورتی پیروز خواهد شد که همه طرح ها با وحدت و انسجام به پیش برود.

وی خطاب به دولت افغانستان نیز توضیح داد که ما مخالف نیستیم اما دولت اصلاحات واقعی ایجاد کند. یک حلقه کوچک و ناتوان در قدرت سبب فاصله بین مردم و دولت افغانستان شده است.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی با تاکید بر وحدت ملی از انزاوای بعضی رهبران سیاسی و جهادی انتقاد کرد و درپایان نیز گفت که اگر مذاکرات صلح در قطر به نتیجه نرسد باید برای تشکیل مقاومت آماده شد.

عطامحمد نور پیش از در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته بود که اگر تقلب گردد، حتی به طالبان خواهد پیوست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1302

به "عطامحمد نور: اگر بار دیگر مجبور شویم در برابر طالبان می جنگیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطامحمد نور: اگر بار دیگر مجبور شویم در برابر طالبان می جنگیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید