طرح جدید مهاجرتی ترامپ

به گزارش وبلاگ مجله پریها، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه طرح جدید مهاجرتی خود را اعلام خواهد نمود که از هم اکنون انتقاد دموکرات ها و فعالان حقوق مهاجران را در پی داشته است.

طرح جدید مهاجرتی ترامپ

به نوشته رسانه های آمریکا این طرح در پی سخت تر کردن شرایط مهاجرت به آمریکا و تغییر معیارهای دریافت گرین کارت است.

در طرح ترامپ، تقویت امنیت مرزی و بازبینی سیستم اعطای گرین کارت مورد توجه قرار گرفته است. طرحی که بر اساس آن افراد دارای مهارت های بالا، مدارک تحصیلی عالی و کسانی که پیشنهاد شغل دارند در اولویت قرار می گیرند و این سیستم جایگزین معیاری می گردد که بر طبق آن کسانی که خویشاوندی در آمریکا داشتند می توانستند ویزای ورود به آمریکا را دریافت نمایند.

این طرح همچنین در پی پایه گذاری سیستم اعطای ویزای امتیاز محور است، سیستمی شبیه آنچه در حال حاضر در کانادا و بعضی دیگر از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس اطلاعاتی که از این طرح به مطبوعات درز نموده، تعداد گرین کارت ها به مقدار کنونی باقی خواهد ماند و گرین کارت های بیشتری به دانشجویان نخبه داده می گردد تا آنها بتوانند بعد از اتمام تحصیلاتشان در آمریکا بمانند. پارامترهایی همچون سن، مسلط بودن به زبان انگلیسی و داشتن پیشنهاد کار از جمله معیارهایی است که برای دریافت گرین کارت، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نکته مهم این طرح مهاجرتی، حذف دریافت گرین کارت آمریکا به وسیله شرکت در قرعه کشی لاتاری است.

بر اساس آمارهای مهاجرتی آمریکا، تاکنون حدود 66 درصد گرین کارت ها به کسانی داده می شد که دارای روابط خانوادگی در آمریکا هستند و تنها 12 درصد بر اساس مهارت افراد اعطا می شد. طرح جدید به دنبال کاهش اعطای گرین کارت به افراد بر اساس روابط خانوادگی است.

در بخشی دیگری از این طرح نیز که به تقویت امنیت مرزی آمریکا مرتبط است، ساختن دیوارهای مرزی در نقاط حساس مورد توجه قرار گرفته است. این طرح همچنین اصلاح سیستم پناهجویی در آمریکا را مدنظر دارد با این هدف که تعداد کمتری تقاضای پناهندگی نمایند و کسانی که شرایط پناهندگی ندارند نیز در مدت زمان کمتری به کشورهایشان بازگردانده شوند.

این طرح باید از سوی حزب جمهوریخواه پذیرفته گردد. احتمال می رود که این طرح در کنگره با مخالفت های جدیی روبرو گردد و به نظر نم رسد که با توجه به نزدیک شدن به انتخابات سال 2020 میلادی توافقی میان دموکرات ها و جمهوریخواهان در این موضوع حاصل گردد. اصلاح سیاست های مهاجرتی اکنون سه دهه است که در آمریکا باعث تنش های شدید میان دموکرات ها و جمهوریخواهان شده است.

طرح جدید مهاجرتی ترامپ هیچ گونه پیشنهادی برای میلیون ها مهاجری که اکنون بطور غیرقانونی در ایالات متحده زندگی می نمایند ارائه ننموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 285

به "طرح جدید مهاجرتی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جدید مهاجرتی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید