دیدار نماینده ویژه اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ازبکستان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشورهای آسیای مرکزی با وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار نماینده ویژه اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ازبکستان

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، پیتر بوریان نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشورهای آسیای مرکزی که برای حضور در نشست بین المللی منطقه دریاچه آرال- منطقه نوآوری ها و فن آوری های اکولوژی به تاشکند سفر نموده است با عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار تاکید شد که سال های اخیر روابط ازبکستان و اتحادیه اروپا وارد یک مرحله جدید شده است و طرفین آماده گسترش بیش از پیش همکاری ها هستند.

طرفین همچنین تاکید کردند که اصلاحات اجرا شده در زمینه آزادسازی مالی در ازبکستان فرصت مناسبی را برای حضور بیشتر بازرگانان اروپایی فراهم می نماید.

طرفین در این دیدار همچنین موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای را مورد آنالیز قرار دادند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشورهای آسیای مرکزی روز گذشته همچنین با عصمت الله ایرگاش یف نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان دیدار کرد.

طرفین در این دیدار چشم انداز همکاری های متقابل در زمینه افغانستان از جمله اجرای طرح های مشترک مالی و آموزشی در این کشور را آنالیز کردند.

ادواردس استپرایس سفیر اتحادیه اروپا در ازبکستان نیز در این دیدار حضور داشت.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می نماید.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 536

به "دیدار نماینده ویژه اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نماینده ویژه اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید