دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، حسین کمالی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احزاب می توانند برنامه های کاربردی زیادی را در رابطه با مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ارئه دهند و به دولت در پیشبرد اهداف کمک کنند، به همین دلیل نباید کارکرد آن ها را فقط سیاسی تلقی کرد و ما هم به دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم.

دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم

وی افزود: اگر چه یکی از وظایف احزاب ارائه برنامه است، اما به این دلیل که احزاب هنوز از قدرت اجرائی بالایی برخوردار نیستند، برنامه های آنان نیز کمتر مورد توجه مسئولان قرار می گیرد.

کمالی ادامه داد: هم اکنون احزاب زیادی در کشور فعالیت می کنند، اما حزب قدرتمندی نداریم، چرا که احزاب امکان ارائه برنامه حتی در زمان انتخابات ریاست جمهوری هم ندارند.

رئیس خانه احزاب کشور گفت: تعریف درستی از حزب در کشور ارائه نشده است و همین مساله موجب شده تا نگاه تلخی نسبت به احزاب و کارکرد آن ها در جامعه وجود داشته باشد و این در حالی است که اگر نقش احزاب در کشور پر رنگ تر شود، می توانند به عنوان یک بازوی کمک کننده قوی نقش مهمی در حل مسائل کشور و مردم داشته باشند.

کمالی گفت: یکی از دلایل عقب افتادگی کشور در برخی موارد فقدان احزاب و استفاده از ایده های آنان است و همین مساله موجب شده تا احزاب امکان رقابت برای ارائه برنامه های جامع تری را در کشور نداشته باشند.

وی شرح داد: تشکیل شدن خانه احزاب در استان های کشور به احزاب کمک می کند تا با داشتن یک پایگاه ثابت و انتخاب اعضاء نقش خود را در بین مرم و مسئولان پر رنگ تر کنند.

کمالی با بیان اینکه قانون فعلی احزاب مورد تائید اعضای خانه احزاب کشور نیست، شرح داد: قانون احزاب که در سال 60 تدوین شده بود دارای اشکالات زیادی است که موجب محدود شدن عملکرد آنان شده است و برای رفع این مساله پیش نویسی در جهت تغییر بخش هایی از این قانون توسط اعضای خانه احزاب کشور تهیه شده که در روزهای آینده به مجلس ارائه می شود.

به گفته وی هدف از تشکیل خانه احزاب و توجه به آن پرداختن به حل مسائل صنفی احزاب است و به دنبال انجام فعالیت های سیاسی در این خانه ها نیستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 112

به "دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید