داعش و القاعده زیر یک سقف! ، تاکتیک جدید آمریکا برای ناامن سازی عراق2323

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نورنیوز نوشت: فعالیت مجدد بقایای گروهک تروریستی داعش در عراق که دستکم طی هشت ماه گذشته بروز و ظهور معناداری داشته، این روزها با توجه به حمایت ویژه آمریکا از شرایط بهتری برخوردار شده است.

داعش و القاعده زیر یک سقف! ، تاکتیک جدید آمریکا برای ناامن سازی عراق2323

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

بر اساس اطلاعات رسیده به نورنیوز، اتاق فرماندهی تروریست های آمریکایی در عراق با موضوع ژنرال کنت فرانک مکنزی فرمانده سنتکام و متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد که ماموریت دارد به هر شکل ممکن فضا را برای بقا در عراق و ممانعت از اجرای مصوبه مجلس این کشور در مورد خروج نیروهای نظامی خارجی فراهم کند، تاکتیک جدیدی را اتخاذ نموده است.

بر این اساس، از آن جا که کاخ سفید یکی از مهم ترین ابزار قانع کردن افکار عمومی و سیاسیون عراقی برای توجیه لزوم ماندن در این کشور را راهبرد ناامن سازی می داند، در جمع بندی جدید خود به این نتیجه رسیده است که با وجود بعضی اختلافات میان داعش و القاعده، با ایجاد بستر همکاری میان آنان از حداکثر ظرفیت تروریست های تکفیری در عراق استفاده کند.

به بیان دقیق تر؛ این تصمیم جدید آمریکایی ها قرار است نقاط ضعف اقتصادی، لجستیکی و کاریزماتیک بقایای داعش را برای انجام بهتر ماموریت ناامن سازی عراق رفع و فضا را برای فشار سیاسی آمریکا در فرایند مذاکرات راهبردی بغداد ـ واشنگتن فراهم کند. در همین خصوص هشام الهاشمی کارشناس عراقی در گفت وگو با روزنامه البلد گفته است: ابو ابراهیم القریشی الهاشمی سرنموده جدید داعش، نه تنها قدرت و جذابیت ابوبکر البغدادی را ندارد بلکه از توانایی علمی، دینی و فقهی البغدادی هم برخوردار نیست اما فقط تندرو است و سابقه طولانی در گروه های تروریستی از سال 2001 از جمله القاعده دارد.

از سوی دیگر با توجه به محل حضور و تمرکز عناصر داعش در مناطق بدون پوشش امنیتی، مرزی و مناطق دارای محیط جغرافیایی سخت و صعب العبور در شرق سوریه، غرب عراق و شمال شرق عراق، لازم است دولت عراق با توجه بیشتر به الحشد الشعبی به عنوان زبده ترین نیروی مقابله با تروریسم در این کشور از فرایند رو به احیا و قدرت گیری این غده چرکین جلوگیری کند.

به گفته الهاشمی، هم اکنون بین 6هزار تا 7 هزار داعشی در مناطق مرزی عراق و سوریه فعالیت دارند و علاوه بر آن ها 11 هزار تا 12 هزار پرسنل لجستیک غیر فعال هم در مناطق باز، مرزها و مناطق صعب العبور در شرق سوریه و غرب و شمال شرق عراق متمرکز هستند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 997

به "داعش و القاعده زیر یک سقف! ، تاکتیک جدید آمریکا برای ناامن سازی عراق2323" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش و القاعده زیر یک سقف! ، تاکتیک جدید آمریکا برای ناامن سازی عراق2323"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید