خبرنگاران واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در شهرستان بابل شروع شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ساری - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از شروع واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در برابر ویروس کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در شهرستان بابل شروع شد

دکتر مصطفی جوانیان روز سه شنبه در کگفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: مراکز بهداشتی با تماس تلفنی به خانواده های افراد بالای 80 سال تزریق واکسن را انجام خواهند داد.

وی اولویت بندی تزریق این دوره از واکسیناسیون کرونا را بر اساس مرحله سنی دانست و گفت: بعد از اتمام تزریق واکسن در افراد بالای 80 سال، به تدریج واکسن برای سنین پنج سال پایین تر تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از مردم خواست تا از حضور سرخود به مراکز واکسیناسیون خودداری نمایند و گفت: مراکز بهداشت با متقاضیان اولویت دار تماس گرفته و زمان دقیق تزریق واکسن را به فرد اعلام خواهند کرد.

جوانیان گفت: این واکسن ها وارداتی هستند که وزارت بهداشت در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار می دهد تا بر اساس اولویت بندی های اعلام شده از سوی این وزارتخانه واکسیناسیون گروه های هدف انجام گردد.

وی همچنین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را با نقطه ایده آل فاصله دار توصیف کرد و گفت: هر چند که رعایت پروتکل ها در بین مردم بهتر شده است ولی هنوز با شرایط ایده آل برای کنترل و مدیریت پاندمی فاصله زیادی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین اضافه کرد: امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی و با انجام واکسیناسیون که بتدریج آغاز شده ما بتوانیم هر چه زودتر این بیماری را کنترل کنیم.

تا به امروز هشت هزار 281 واکسن کرونا به گروه های هدف در بابل تزریق شد.

طی 24 ساعت گذشته تا به امروز تعداد 49 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری و به همین تعداد بیمار مبتلا به کووید 19 از بیمارستان مرخص شدند که آمار کل بستری این بیماران در بابل به 271 نفر رسیده است.

همچنین تعداد 51 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل بستری می باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1621

به "خبرنگاران واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در شهرستان بابل شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در شهرستان بابل شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید