خبرنگاران مشاوره تلفنی برای کاهش استرس کرونا به شهروندان تهرانی ارائه می گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران-خبرنگاران- مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: این اداره کل، خدمات مشاوره و روانشناختی داوطلبانه را به صورت تلفنی با هدف مدیریت و کاهش استرس شهروندان در مواجهه با بیماری کرونا ارائه می نماید.

خبرنگاران مشاوره تلفنی برای کاهش استرس کرونا به شهروندان تهرانی ارائه می گردد

زینب نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: شیوع بیماری کرونا موجی از استرس، ناامنی، اضطراب و ترس را در جامعه، خانواده ها و بچه ها ایجاد نموده است و علاوه بر بیماری و دردهای جسمانی، هزینه های اجتماعی و روانشناختی بسیاری را نیز به جامعه تحمیل می نماید.

وی، تسهیل گری برای ارائه خدمات تخصصی سلامت روان از وظایف اصلی اداره کل سلامت شهرداری تهران مطرح کرد و گفت: در این راستا، بهره مندی از ظرفیت مشاوران و روانشناسان دارای صلاحیت در سرای محله ها در دستور کار نهاده شد و همچنین این ظرفیت با توجه به اعلام آمادگی سازمان نظام روانشناسی کشور تقویت شد.

نصیری اضافه کرد: در حال حاضر 65 نفر از مشاوران و روانشناسان داوطلب و دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی آماده ارائه خدمت برای کاهش استرس و اضطراب شهروندان به ویژه سالمندان، افراد دارای معلولیت و افراد دارای بیماری های زمینه ای هستند که از نیمه دوم اسفندماه خدمات روانشناختی را به صورت تلفنی به شهروندان ارائه می دهد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان نمود: اسامی و شماره تماس مشاوران و روانشناسان داوطلب در اختیار تمامی خانه های سلامت 352 محله پایتخت نهاده شده است و شهروندان می توانند ضمن ارتباط تلفنی با سرای محله ها با این افراد مرتبط شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند نگرانی های شهروندان تهرانی را در ارتباط با بیماری کرونا کاهش داده و در این شرایط به تشویق در خانه ماندن و جلوگیری از ترددهای غیرضروری آنان در معابر شهری به عنوان بهترین راه پیشگیری و مقابله با این بیماری یاری کند.

به گفته نصیری، اطلاعات تمامی خانه های سلامت شهر تهران و محتواهای آموزشی در مورد نحوه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بر روی سایت اداره کل سلامت شهرداری تهران به نشانی https://salamat.tehran.ir قابل دسترس است.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا به امروز به بیش از 100 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 7 هزار و 161 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 237 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به 2هزار و 394 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 877

به "خبرنگاران مشاوره تلفنی برای کاهش استرس کرونا به شهروندان تهرانی ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاوره تلفنی برای کاهش استرس کرونا به شهروندان تهرانی ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید