خبرنگاران اجرای کمربند سبز تبریز معطل مانده است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تبریز-خبرنگاران- معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح کمربند سبز کلانشهر تبریز توسط شهرداری سال هاست معطل مانده و این تاسف آور است.

خبرنگاران اجرای کمربند سبز تبریز معطل مانده است

احمد موقری روز پنجشنبه در جلسه آنالیز پیشرفت فیزیکی این طرح با بیان اینکه کمربند سبز تبریز آن گونه که باید پیش نرفته است، اضافه نمود: اینکه از سوی شهرداری اعلام می گردد در فلان پارک محله ای درختی کاشته می گردد، به هیچ عنوان نمی تواند در قالب کمربند سبز مطرح گردد و این با تعریف کمربند سبز تفاوت آشکار و فاحش دارد.

وی با تاکید بر تسریع و برنامه ریزی دقیق برای ادامه و اتمام طرح کمربند سبز تبریز، گفت: با توجه به اینکه کمربند سبز به نوعی مانعی برای ایجاد تصرفات در اراضی ملی، عمومی و مانع توسعه ساخت و سازها است، اگر تحقق نیابد حتی مدیریت حاشیه نشینی نیز با چالش روبرو خواهد شد.

موقری با بیان اینکه متاسفانه در اتوبان تبریز- سهند شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم، افزود: با توجه به این مساله باید برنامه های مدونی برای پیشگیری از این موضوع و تحقق کمربند سبز ارائه گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی مناطق اراضی که به منظور کاشت درخت به شهرداری ها سپرده شده است، دستگاهی دیگر بعد از چند سال اقدام به واگذاری آن اراضی به سایر اشخاص می نماید که این موضوع عواقب منفی در جامعه داشته و باعث هدررفت منابع عمومی است و بر همین اساس در طرح های توسعه و واگذاری باید این موضوع لحاظ گردد.

به گزارش خبرنگاران، اجرای طرح کمربند سبز تبریز به استعداد 40 هکتار در جنوب این کلانشهر مدت ها از سوی شهرداری شروع شده است اما تا به امروز اتفاق خاصی در این زمینه روی نداده است و این طرح سال هاست که تعطیل شده است.

درختکاری و ایجاد فضای سبز به وسیله فراوری اکسیژن با هدف رقیق سازی آلاینده ها، کنترل آلودگی هوای تبریز از جمله اهدف این طرح می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1576

به "خبرنگاران اجرای کمربند سبز تبریز معطل مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای کمربند سبز تبریز معطل مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید