افغانستان مانع بازگشت اتباع این کشور از چین می گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزیر بهداشت افغانستان از سفیر چین در کابل خواست تا برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به این کشور از بازگشت اتباع افغان مستقر در چین جلوگیری گردد.

افغانستان مانع بازگشت اتباع این کشور از چین می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان در تماس تلفنی با وانگ یو سفیر چین در کابل از پکن خواست که تا بهتر شدن شرایط، به نماینده شرکت های تجاری و آن عده از افغان هایی که اخیراً به کشور چین سفر نموده اند اجازه پرواز به افغانستان را ندهد.

به گزارش جمهور، فیروز در ادامه نیز از سفیر چین خواست تا به شرایط بهداشتی دانشجویان افغان که در شهر ووهان و دیگر شهرهای چین هستند، رسیدگی گردد.

وزارت بهداشت افغانستان همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در افغانستان تیم هایی را در شماری از فرودگاه های افغانستان اعزام نموده تا شرایط مسافران پروازهای خارجی را آنالیز نمایند.

تا به امروز هیچ علائمی از ورود ویروس کرونا به افغانستان گزارش نشده است.

هارون چخانسوری سرپرست جدید وزارت خارجه افغانستان نیز روز گذشته در ملاقات با سفیر چین خواهان انتقال 62 دانشجوی افغان ساکن ووهان پس از خروج این شهر از قرنطینه شد.

وی همچنین تاکید نمود، تا زمانی که قرنطینه جریان حاکم باشد از تمامی امکانات برای رسیدگی به نیازهای این دانشجویان افغان و یاری های فوری به آن ها استفاده گردد.

کمیسیون ملی بهداشت چین به تازگی اعلام نموده که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تا به امروز 80 نفر جان خود را از دست داده اند و شمار مبتلایان به این ویروس نیز به دو هزار و 744 نفر افزایش یافته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 716

به "افغانستان مانع بازگشت اتباع این کشور از چین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان مانع بازگشت اتباع این کشور از چین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید