استقرار موشک های آمریکایی در آسیا تهدیدی برای امنیت دنیا است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه بیان کرد تصمیم احتمالی آمریکا مبنی بر مستقر کردن موشک های کوتاه برد زمین پایه خود در منطقه آسیاپاسیفیک تهدیدی برای امنیت بین المللی است.

استقرار موشک های آمریکایی در آسیا تهدیدی برای امنیت دنیا است

این در حالی است که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شده بود آزمایش موشکی جدید این کشور راهی برای اطمینان یافتن از توان واشنگتن برای مقابله با رفتارهای نادرست چین است!

وی همچنین گفته بود چین اولویت شماره یک پنتاگون است و آمریکا با دقت بسیار چین را زیر نظر دارد تا از آمریکا حفاظت کند.

لازم به ذکر است مقامات چین و روسیه خواهان برگزاری نشستی از سوی شورای امنیت پیرامون برنامه های آمریکا برای توسعه و استقرار موشکهای میان بُرد شدند.

مقامات مسکو و پکن می خواهند که تمام 15 عضو شورای امنیت تحت دستورکار تهدیدات علیه صلح و ثبات بین المللی گرد هم آیند و از ایزومی ناکامیتسو رئیس بخش امور خلع سلاح سازمان ملل نیز درخواست نموده اند که این موضوع را به اطلاع این نهاد برساند.

پنتاگون روز دوشنبه اظهار داشت یک موشک کروز زمین پایه میان بُرد را آزمایش نموده است. این نخستین آزمایش موشک میان بُرد آمریکا از زمان خروج یکجانبه این کشور از پیمان منع موشکهای هسته ای میان برد (INF) بشمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 358

به "استقرار موشک های آمریکایی در آسیا تهدیدی برای امنیت دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار موشک های آمریکایی در آسیا تهدیدی برای امنیت دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید