شروع پروژه روسیه درباره ویروس های ماقبل تاریخ

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یک آزمایشگاه دولتی در روسیه بیان کرد که با تجزیه و تحلیل بقایای حیوانات بازیابی شده از یخ زدایی ذوب شده ، در حال تحقیق در خصوص ویروس های پیش از تاریخ است.

شروع پروژه روسیه درباره ویروس های ماقبل تاریخ

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین ، آزمایشگاه وکتور مستقر در سیبری روز سه شنبه در بیانیه ای گفت که هدف از این پروژه شناسایی ویروس های پالئو ویروس و انجام تحقیقات پیشرفته در خصوص تکامل ویروس است.

این تحقیق با همکاری دانشگاه فدرال شمال شرقی در یاکوتسک با تجزیه و تحلیل بافت های استخراج شده از یک اسب ماقبل تاریخ که احتمال می رود حداقل 4 هزار و 500 سال سن داشته باشد ، شروع شد.

وکتور گفت که بقایای این اسب در سال 2009 در یاکوتیا ، منطقه وسیعی در سیبری کشف شد. در این منطقه بقایای حیوانات پارینه سنگی از جمله ماموت ها به طور مداوم کشف می گردد.

محققان گفتند که آنها همچنین بقایای ماموت ها ، گوزن ها ، سگ ها ، کبک ها ، جوندگان ، خرگوش ها و سایر حیوانات ماقبل تاریخ را آنالیز می نمایند.

ماکسیم چپراسوف رئیس آزمایشگاه موزه ماموت در دانشگاه فدرال شمال شرقی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که حیوانات بهبود یافته قبلاً موضوع مطالعات باکتریایی بوده اند.

وی گفت: ما برای اولین بار در حال آنالیز روی ویروس پالئو ویروس ها هستیم.

آزمایشگاه وکتور در منطقه نووسیبیرسک سیبری که مرکز سابق فراوری سلاح های بیولوژیکی در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود ، تنها یکی از دو مرکز در دنیا برای ذخیره ویروس آبله است.

وکتور واکسنی علیه ویروس کرونا به نام اپی واک کرونا فراوری نموده است که در اکتبر در روسیه مجوز گرفت و قرار است فراوری انبوه این واکسن اواخر این ماه شروع گردد.

دانشمندان می گویند قطب شمال دو برابر سریعتر از دنیا گرم می گردد و حیات وحش محلی را به خطر می اندازد و همچنین دی اکسیدکربن ذخیره شده در یخ های در حال ذوب شدن را آزاد می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1556

به "شروع پروژه روسیه درباره ویروس های ماقبل تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پروژه روسیه درباره ویروس های ماقبل تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید