آتش سوزی آسیبی به محوطه تاریخی تپه هگمتانه وارد نکرده است ، برنامه ریزی برای برطرف دائمی مشکل حریق علف های هرز

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه گفت: آتش سوزی در تپه باستانی هگمتانه آسیبی به محوطه تاریخی وارد نکرده است و این حریق در دقایق اولیه به طور کامل مهار شد.

آتش سوزی آسیبی به محوطه تاریخی تپه هگمتانه وارد نکرده است ، برنامه ریزی برای برطرف دائمی مشکل حریق علف های هرز

بهرام توتونچی مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه، امروز یکشنبه 26 خرداد 98، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به آتش سوزی در محل این تپه تاریخی گفت: این آتش سوزی روز گذشته بنا به دلایل نا معلوم روی داد و با توجه به این که همه ساله در فصل تابستان شاهد آتش سوزی علف های هرز در محوطه تپه هگمتانه هستیم نمی توان گفت این آتش سوزی ها عمدی است.

او اضافه کرد: محوطه تپه تاریخی هگمتانه دارای وسعت بسیار زیادی است که در فصل بهار و تابستان در قسمت وسیعی از آن علف های هرز می روید که البته بخش زیادی از آن ها به وسیل دروگر ماشینی درو می شوند اما در بخشی از تپه این امکان وجود ندارد و علف های هرز این محوطه بنا به دلایل نامعلوم در این فصل از سال معمولا دچار حریق می شوند.

توتونچی با بیان این که در این خصوص همکاری خوبی با آتش نشانی داریم اضافه کرد: به محض وقوع آتش سوزی، مأموران آتش نشانی در محل حاضر و در همان دقایق اولیه حریق مهار شد و در فاصله حدود دو ساعت کل منطقه خاموش و خطر به طور کامل برطرف شد.

مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه اضافه کرد: با توجه به این که حریق در این منطقه در فصل تابستان معمولا تکرار می گردد در نشست ها و برنامه ریزی هایی که با کارشناسان مختلف داشته ایم به دنبال برطرف کامل مشکل حریق علف های هرز در محوطه تپه باستانی هگمتانه هستیم.

او خاطر نشان کرد: این آتش سوزی، حدفاصل تپه هگمتانه تا کلیسا را درگیر نموده بود که با کوشش نیروهای آتش نشان کنترل شد و خوشبختانه آسیبی به محوطه تاریخی هگمتانه وارد نشده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 368

به "آتش سوزی آسیبی به محوطه تاریخی تپه هگمتانه وارد نکرده است ، برنامه ریزی برای برطرف دائمی مشکل حریق علف های هرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی آسیبی به محوطه تاریخی تپه هگمتانه وارد نکرده است ، برنامه ریزی برای برطرف دائمی مشکل حریق علف های هرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید